Share, , Google Plus, Pinterest,

Posted in:

Interviu Start Up Weekend

Mai sunt 5 zile până la Start Up Weekend. Eu mi-am luat deja bilet de participare, iar dacă voi nu aţi făcut-o, vă rog să citiţi următorul interviu realizat cu Adela Grama, una din organizatoare…posibil să vă schimbaţi opţiunea şi să vă achiziţionaţi un bilet aici.

P: Cine va participa la eveniment?

A: Sponsorii şi mentorii sunt afişaţi pe site, s-a mai actualizat lista de mentori. Au fost unii care s-au anunţat că vor să vină ca şi mentori, mai ales câteva persoane de talie internaţională, iar noi am fost deschişi la propunere şi am acceptat venirea lor. În total sunt 13 mentori.

P: Care consideri că e numărul ideal de membri ai unei echipe la Start Up Weekend?

A: Numărul ideal va fi şi în funcţie de ce necesar are proprietarul ideii. Dacă eu sunt proprietarul ideii şi vreau să construiesc o aplicaţie pe telefon să zicem că am nevoie de 2 programatori,un designer, 3 persoane de marketing şi un om de vânzări. Dacă şi alţii empatizează cu ideea, rămâne la latitudinea proprietarului dacă acceptă sau nu intrarea lor în echipă. Lucrurile se petrec adhoc, în funcţie de cum îşi prezintă fiecare ideea.

P: La sfârşit prezentarea o face una sau mai multe persoane?

A: În general o singură persoană prezintă totul, dar se poate şi o împărţire a prezentării. Ce e mai important însă e ca prezentarea să fie foarte clară, să nu lase juriului şansa să pună întrebări prea multe. Dacă produsul e clar prezentat, înseamnă ca totul a fost acoperit. De aceea e bine ca duminică de la prânz până pe la ora 5 să se petreacă timp pentru pregătirea prezentării pentru juriu. E bine ca în acest interval să se valorifice tot ce au de spus mentorii. Ei pot fi abordaţi inclusiv la faza de prezentare de unde se poate obţine un feedback util. E bine şi de profitat de faptul că unii mentori sunt şi în juriu.

P: Voi organizatorii cu ce vă veţi ocupa?

A: Noi organizatorii suntem mai mult invizibili, vom interveni doar atunci când va fi nevoie. Partea vizibilă va fi doar facilitatorul Vlad Ciurcă, care este un fel de animator în sensul că punctează toate momentele mari, face trecerea de la o fază la alta a evenimentului. Apoi mai sunt şi speakerii care vor avea intervenţi de câte 5 minute. În deschidere va vorbii rectorul universităţii, având în vedere că evenimentul se petrece la facultatea Petru Maior. Iar apoi sâmbătă vom avea un speaker din Islanda, pe Snorri care şi el ne va ţine o prezentare pe online marketing. Inclusiv aceste informaţiii pot fi utile în cadrul Start Up Weekend.

P: Din punct de vedere tehnic este totul asigurat?

A: Nu, de menţionat că este util ca fiecare participant să vina cu un laptop şi un act de identitate. Conexiunea la internet este asigurată inculsiv infrastructura cu prelungitoare şi altele necesare bunei desfăşurări a evenimentului.

P: Câteva cuvinte despre structura Start Up Weekend?

A: Legat de eveniment vor fi 7 mese, 2 mic dejunuri, 2 prânzuri şi 3 cine. Băutură, sărăţele, cafea, apă..totul e asigurat pentru a fi cât mai eficienţi. La sfârşit petrecere în Office :).

În altă ordine de idei, noi acum pe ultima sută de metrii ce vrem este să organizăm nişte întâlniri one to one cu directorii unor firme de IT pe care îi dorim la eveniment.

P: Care crezi că ar fi cea mai mare provocare pentru oamenii de business care vin la Start up weekend?

A: În primul rând dacă sunt proprietari de idee vor avea o mare responsabilitate pentru că ei vor conduce echipa, ei vor aloca taskuri, ei vor supraveghea procesul de la A la Z. Chiar dacă nu e programator trebuie să ştie exact ce să le ceară acestora. De asemenea, ei au cea mai mare responsabilitate în faţa mentorilor pe care îi doreşte la discuţii. Tot el este cel care va vorbi pentru că el este cel mai bun cunoscător al ideei.

Dacă eşti om de business şi nu ai o idee, atunci provocarea ar fi confruntarea cu o situaţie nouă, nefiind neapărat specializat pe domeniul respectiv. Trebuie să cauţi informaţii şi să transimiţi corect ce ai asimilat. Dacă e o aplicaţie pe telefon despre joburi şi tu lucrezi pe marketing poate fi interesant să îţi aduci aportul pe partea de promovare a produsului.

P: De ce crezi că ar trebui să participe la eveniment cineva, developer sau nu? Care sunt avantajele?

A: Primul lucru e partea de networking printre developeri, mentori etc. Cu toate că să presupunem eşti mulţumit de jobul tău, e bine să îţi faci networkingul, să mai creezi un contact două.  Dacă de exemplu susţi o idee, vii să o testezi, e momentul perfect pentru validare a acesteia. Cel puţin ştii, după StartUp Weekend dacă merită dezvoltată în continuare sau nu.

 

Eu am fost vrăjită de acest proiect, mi se pare că suntem tare norocoşi noi ca şi oraş să avem un astfel de eveniment organizat. Sper că v-aţi convins şi voi că nu aveţi decât de câştigat prin participare: dezvoltare personală, testare skilluri şi networking. Ne vedem în 24 mai. Mai găsiţi şi alte info aici.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *