Targu-Mures
19 Sep, Thursday
17° C
TOP

Parastasul presei muresene

După cum bine vedeţi nu prea mai scriu pe outinmures, mai ales despre localuri, pentru că n-am nici chef nici timp. Îmi ocup timpul cu destul de multă consultanţă şi mi-am dat seama că e mult mai fain să dai sfaturi pe bani decât pe gratis.  Nimic nu poate fi mai sexy decât să stai la poveşti cu cineva pe bani… deh, aşa-i omul, dacă nu suferă nu apreciază :)).

Şi cum fac consultanţă mai ales pentru branding şi promovare implicit am nevoie de canale de comunicare pe care să cheltui bugete de publicitate.   Şi surpriză, am bani de dat şi n-am cui. Bine, de fapt, papagali care cer bani pentru nimic sunt destui dar ideea e sa existe ROI.  Aşa că în ultima vreme toate bugetele le bag in facebook, fotografi si canale proprii: newslettere, sms-uri şi direct marketing (fluturaşi în poştă şi pe parbrizele maşinilor),  cheltuieli minime, efect maxim.  De fapt mult mai eficient decât orice alta formă de promovare.

Dar v-aţi întrebat vreodată de ce a murit presa mureşeană? că e moartă, coaptă şi îngropată, să n-aveţi vreun dubiu.  Pentru că aşa cum din curvă nu mai faci femeie(respectabilă) nici din şantajist nu mai faci ziarist. Iar cum în anii de glorie ai presei singura ocupaţie a fost şantajul şi prostituţia politică în momentul în care a venit criza se ajunsese în aşa hal încât nici ziariştii nu-şi mai citeau propria publicaţie că le era scârba/ruşine. Şi e greu să endorsezi vreun brand sau să spui că ai un anumit reach când în 2013 ştii şi tu, aşa cum ştim şi noi, ca există instrumente de măsură iar  o mare parte a oricărui publisher este online-ul…. aaaa stai că ziariştii din mureş nu ştiu de online.

Astfel că în 2013 cam jumătate din ziariştii pe care-i ştiam eu din vremurile când făceam PR la Liga Studenţilor(acum 2-3 ani maxim) au trecut în privat, PR, marketing pentru companii locale sau naţionale. Rataţii nu prea aveau ce face nici în privat şi ăia au trecut la consultanţă politică. Cam toţi au fugit ca şobolanii când se scufundă corabia… aşa că acum majoritatea redacţiilor sunt goale, cele mai multe publicaţii sunt one man show-uri şi ziarele care mai există funcţioneză în 3-4 oameni.   Televiziunile locale sunt atât de anonime că practic nu există în media locală şi  fac cam 10%  1% din audienţa pe care o face un cont de youtube al unui licean mai răsărit din baia mare.

Dacă stau să mă gândesc există conturi de facebook ale pitipoancelor din oraş care au oricând un reach mai mare decât orice publicaţie locală.  Şi de fapt cred că un cont de facebook  cum e a lui Dan Maşca sau al Corei Muntean bate orice ziar local la fundul gol ca audienţă.

Sincer, dacă n-ar fi de plâns aş râde şi m-aş bucura că am avut dreptate, again. Dar fără presă şi fără jurnalişti nu există societate şi civilizaţie… nici democraţie.

Absolvent de medicina, dar n-am practicat niciodata. Lucrez la Reea și sunt antreprenor și specialist în management de sănătate, Sunt cel mai critic autor de pe OIM dar rar mi s-a intamplat sa critic fara motiv. Nimeni nu e perfect si eu profit de asta.

Comments (4)

  • carmen

    “Apa” trece, unele “pietre” raman !

    reply
  • Ioana

    Pentru ce branduri faci consultanta?

    reply
    • Mircea

      La cocolino face consultanta

      reply

Post a Comment