StartUp Weekend – criterii de departajare
Anuntam saptamana trecuta despre editia a treia a StartUp Weekeend Targu Mures, eveniment care aduce impreuna oameni cu un istoric in antreprenoriat si oameni care vor sa sa intre in acest sector.
Mentorii, despre ei scriam mai sus cu istoric in antreprenoriat, vin la StartUp weekend cu un punct de vedere foarte bun pentru o afacere noua, asa cum ar trebui sa fie orice StarUp din cadrul evenimentului. Si ce am observat la ultimele doua editii, este prima lor intrebare : si cum o sa faci bani din asta. Acum ii inteleg, e un defect profesional 🙂 Ca si aviz pentru participanti, atunci cand va impartiti rolurile in echipa si faceti brainstorming, va recomand sa aveti un focus particular pe partea de venit.
Ca si un rezumat al principalelor criterii urmarite de mentori in punctarea startup-urilor, dupa cum am dedus eu, ar fi : venitul, marketing si scalarea -sau cum va reusi startup-ul respectiv sa ajunga unul de talie globala. De exemplu, anul trecut a fost o idee foarte bune, o aplicatie pentru mesteri (zidari, instalatori, zugravi, etc) tip pagini aurii. Toate bune si frumoase, dar s-a ridicat problema…cum faci aplicatia respectiva sa fie populata la nivel national, mondial.
Un ultim astepect, care nu e neaparat punctat dar care are greutate, este unitatea echipei si pasiunea cu care lucreaza la proiect. Urmariti unde este entuziasmul mai mare si acolo va recomand sa intrati in echipa.
Evenimentul de anul asta are loc in weekendul 22-24 mai, la Universitatea Petru Maior in sala de lectura (vezi foto) probabil unul din cele mai frumoase locuri de desfasurare a vreunui eveniment din oras.
Va urez succes si spor la treaba. Eu m-am inscris deja, voi? Daca nu, o puteti face aici.