Caravana City Food – Eat It
Eat It este o afacere pornită în Oradea de către Romeo Ionescu, un antreprenor îndrăgostit de paste. Pe baza cunoștințelor pe care le deține în domeniul HoReCa și în urma unei excursii în Bologna ia naștere truck-ul Eat It. Însuși managerul ne povestește astăzi mai multe despre afacerea lui și planurile de viitor care urmează să fie puse în aplicare.
OiM: De unde ideea acestei afaceri?
Ideea a venit în urma sosirii SFF în Oradea. Am participat în calitate de consumator și am ajuns la concluzia că un produs foarte bun poate avea succes și poate fi chiar un business dacă e bine gestionat.
Eu activez în domeniul Horeca și am cunoștințe destul de bune despre ce înseamnă să gestionezi o afacere cu mâncare. Specificitatea food truck-ului vine doar din faptul că e o bucătărie mobilă și un spațiu de gătire care trebuie optimizat la maxim și din care trebuie să dai mereu calitate.
OiM: Cum adică paste artizanale?
Paste artizanale, adică paste produse de noi în truck. Am fost în Bologna la un paste bar, unde cinci doamne în vârstă făceau paste. Am povestiti cu una dintre ele și am zis că și eu trebuie să fac așa ceva în România.
În mod normal sunt numite paste artizanale, cele făcute manual. Datorită cantității mari de paste de care avem nevoie într-o zi și spațiului disponibil, ele nu pot fi produse manual.
Truck-ul este dotat cu o mașină de făcut paste achiziționată din Italia, mașină care poate produce 20 kg/ora din mai multe tipuri de paste.
Tot ceea ce facem noi este să respectăm rețeta de paste, respectiv mixul între făina de grâu dur, ouă și apă. În rest mașina malaxează și extrudează pastele.
OiM: Ce oferiţi deosebit faţă de alţii?
Partea interesantă în general este că am reușit să scoatem pastele în stradă și nu orice fel de paste ci paste proaspete. Pastele sunt foarte populare în rândul oamenilor, iar cele produse din faină de grâu dur sunt mult mai sănătoase decât cele din faină albă. La momentul actual, în România, multe restaurante italiene bune în care am fost nu își produc pastele…noi le producem pe roti. Lucrurile care ne reprezintă sunt că fierbem pastele la fel tot timpul și punem la dispoziția clientilor două tipuri de paste din care să aleagă … să exemplific :
– fierbătorul de paste este automatizat, coșurile se lasă și se ridică de la fiert în funcție de timpul setat de noi. Astfel toate pastele sunt fierte identic și înlăturăm eroarea umană care poate apărea atunci când se lucrează foarte intens. La pastele proaspete, 30 de secunde de fierbere în plus poate însemna că nu mai sunt gătite al dente, ca atare se lipesc de dinți și nu mai sunt bune.
-la fiecare eveniment clienții își pot alege din două tipuri de paste, de obicei avem paste plate (papardelle) și paste rotunde (bucatinni), însă mașina are 6 forme distincte.
Pe piața de street food din România, din cate știu mai există două truck-uri care gătesc paste însă nu știu dacă le și produc în truck sau le aduc gata făcute.
Diferența dintre ei și noi este că noi suntem exclusiv concentrați să gătim 10 tipuri de paste în timp ce ceilalți gătesc 3-4 tipuri plus alte specialități italiene.
OiM: Aveţi vreo specialitate?
După cum sună ingredientele, aș putea spune că pastele cu salsiccia și pesto de trufe ar fi specialitatea noastră. Ele conțin cârnat de porc din Toscana și pesto de trufe. E o combinație pe care am gustat-o în Toscana și mi-a plăcut foarte mult.
Însă multe din rețetele noastre sunt speciale pentru că sunt gătite bine, din ingrediente corecte și proaspete.
OiM: Cât de greu este să porneşti o astfel de afacere?
Nimic nu este ușor în lumea asta iar street food-ul nu face excepție. Dat fiind faptul că este un business aparte din punct de vedere al funcționării la distanță, eu personal am facut research undeva la trei luni iar proiectul a durat în total 7 luni. Sunt foarte multe aspecte operaționale de care trebuie ținut cont iar calculele economice corecte și reale sunt foarte importante.
E foarte important să ai un produs foarte bun, să îl servesti la fel de fiecare dată și să ai răbdare. Primul an de funcționare este cel în care te faci cunoscut. Noi ne-am lovit la primele evenimente de faptul că lumea nu știa și nu credea că pastele sunt produse pe loc. Odată ce ești cunoscut și lumea apreciază ceea ce faci apar și rezultatele…însă niciodată cu scurtături ci mereu cu aceeași constanță în calitate.
OiM: Ce planuri de viitor aveţi?
În primă fază doresc să deschid în Oradea un fresh pasta bar care se va numi tot Eat It. Acest proiect este demult în capul meu însă datorită anumitor circumstanțe am ajuns să fac truck-ul în primă fază. Referitor la business-ul de foodtruck, mi-ar plăcea ca în viitor să creștem odată cu fenomenul de street food în România și să venim cu concepte noi.
Eu călătoresc mult și întotdeauna caut experiențe culinare fie că sunt restaurante sau mâncare de stradă. Expunerea la ceea ce fac și alții mă ajută să implementez lucruri noi, chiar dacă în România de multe ori trebuie să ai răbdare cu ‘noutățile’.
Exemplu elocvent este burgerul la street food…românii au un apetit senzațional pentru burger, iar noi am venit cu paste artizanale să ne ‘luptăm’ cu burgerii…și nu ne-a fost ușor să vedem cozi interminabile la burger în timp ce la truck-ul Eat It cererea era mult mai mică.
Sursa poze: https://www.facebook.com/eatitpastabar