Targu-Mures
19 Sep, Thursday
4° C
TOP

Cum mi-am luat teapa – blackberry cu abonament Orange

No după cum bine ştiţi acest blog aparţine unei firme,  a mea. Human Hair SRL…  🙂 şi fiind specializată firma pe online… m-am gândit că invetiţia într-un smartphone ar fi deşteaptă. think again!

Anul trecut prin mai -iunie , nu mai ştiu exact , mi-am cumpărat un telefon blackberry cu abonament orange. Mi-am făcut abonament de date blackberry 12 care avea fix  100 mb inclusi plus un abonament pantera pentru minute si inca vreo cateva sute de mega de trafic.  Că mă ştiu mare consumator de internet… şi am zis să fie.  am ajuns la 24 euro /lună plus tva. nici o problemă, abonament pe firmă. per total mi-au scăzut costurile de telefonie  chiar daca plăteam 100-120 de lei/lună abonament.

Toate bune şi frumoase până în iunie 2011 când îmi vine o factură de 240 lei.  nici o problemă… zic, oi fi  fost eu mai vorbăreţ în timpul sesiunii… în iulie 270 de lei. Hopa!

Dau frumos pe mail prin rahatul ala de serviciu de 2 lei “contul meu” o sesizare unde întreb şi eu ca tot omul care-i faza. Binenţeles că nici o un semnal…. voi primi răspun în ţ zile. siguuuurrrr!

A doua zi sun… asta cred că era pe 3 iulie, vorbesc cu o duduie careia îi cer facturi detaliate  plus explicaţii. Na să vă explic dacă ai abonament business ai access mai repede şi mai smecher la serviciul clienţi şi teoretic sunt oameni mai inteligenţi. teoretic… trec prin call center ajung la facturi apăs zero că vreau să vb cu un consultant. Reţineţi eram în zona de facturi… Tuta îmi spune că ea nu ştie /nu vede/ nu poate să îmi spună nimic legat de facturile mele.  ok…cer să se sesizeze că eu am o problemă şi aştept un raspuns…

trec cele 10-12 -14 zile până când trebuie să primesc un raspuns… eu om răbdător şi cu respect pentru procedurile corporatiste.  evident nada…. pe 14 iulie sun iarăşi.  îmi inregistrează prima reclamaţie…(cică e prima), număr de înregistrare tot ce trebuie.  Nu-i nimic stau liniştit… că aşa o fi la ei… deh! corporatişti.  între timp mă caută un anume nene Mihai Moldovan că cică el e tipul care se ocupa de contul meu business dacă vreau să fac nişte schimbări gen abonamente , telefoane, extra etc. Ok ne întâlnim , ne cafelim, îi explic care-i situaţia mea, îşi ia omul angajamentul că se interesează.

Într-adevăr ma sună repede îmi spune mai pe ocolite că de fapt Orange mi-a dat m*ie. Îi venea şi lui să râdă. Să vă explic.  Dacă ai blackberry ai niste şmecherii la trafic. funcţionează printr-un server special bla bla bla şi te conectezi la net printr-un apn de blackberry.  super frumos numai că abonamentul panteră are trafic printr-un alt server. tu când foloseşti netul nu poţi să jonglezi între cele două.  şi ai opţiuni cam aşa: ori funcţionezi pe blackberry si plăteşti cost ca mine de 30 de euro pe lună dar ai toate email-urile, ori te setezi pe trafic cu panteră si canci email-uri.   Teoretic aşa funcţionează lucrurile…sau cel puţin aşa mi-au explicat mie nişte oameni care s-ar pricepe.

Practic cele două lucruri funcţionează foarte bine pe serverul de blackberry. n-au nici o treabă , singura şmecherie e să ia orange mai mulţi bani de la fraieri şi să-ţi bage pe gât chestii care cică nu merg şi tu faci cost…. cât să-ti mai cumperi un Iphone….  că de altfel un an de zile n-am avut nici o problemă şi am plătit normal abonamentul şi normal că n-am avut cost semnificativ.  şi de fapt la ditamai abonamentul ăla nu prea aveam cum să fac cost pe trafic de date. că nu poţi consuma cu un blackberry 400 de mega nici dacă stai non stop ca mine pe net.

şi finalul apoteotic…  sun ieri că tot era a 14a zi de la expirarea ultimului termen şi ma ia iarăşi o duduie în primire. iau povestea de la început, îi explic… şi dă să-mi spună că mi-a înregistrat reclamaţia că nu m-a contactat nimeni şi mă va contacta cineva in xyz zile lucrătoare. Vă daţi seama că am explodat.  dacă era în faţa mea o şi plezneam. am luat frumos contractul şi i-am explicat că reclamaţia ,conform procedurii de înregistrare a reclamaţiilor, intră în vigoare din momentul în care eu clientul final fac o seziare verbală/în scris/prin porumbei voiajori/ sau alte metode comunicare electronice sau nu.  adică din data de 3 iulie e reclmaţia mea.  Şi a trecut aproape o lună şi eu n-am nici un răspuns oficial de la orange România.  Asta în timp ce eu am iarăşi  30 de euro cost suplimentar

ideea e asa… să iei ţepă de 10-15 euro … cat e diferenţa de preţ între abonament şi prepay să zicem că include preţul telefonului şi comoditatea…  dar eu practic plătesc pe lună momentan 60 de euro….  plus TVA.  iar cei de la orange râd de mine… şi probabil şi de voi. mie mi-au râs în faţă…

Evident nici poveste de facturi cu desfăşurător(pe mail nu se pot trimite :)) doar alea care trebuie sa le platesti merg online… restu vin cu diligenta).

Normal ca am trimis si mail-uri multe cu o gramada de documente atasate… am primit raspuns cum i-a dat Mutu la Surdu … prin gura!

 

Ce-mi rămâne de făcut şi vă sfătuiesc şi pe voi să faceţi:

1. Renunţaţi la abonament. pe cartelă  aveţi cu 4 euro pe lună trafic nelimitat blackberry… How cool is that? cu 12 euro ai 100 mega…. si plăteşti lunar abonament, cu 4 euro ai când vrea muşchiul tău…. nelimitat. cu încă 10 euro primeşti 2000 de minute în reţea 2000 de sms-uri , 140 mb trafic…  şi ceva minute naţionale. adică cu 14 euro am facilităţi mai bune decât cu 24 de euro.  în plus pe cartelă nu faci trafic suplimentar….

2. dati-le şi voi m*ie  celor de la orange:

  • varianta 1 si cea mai light platiti abonamentul cat v-a mai ramas in avans. si ii dati in judecata dupaia … si eventual recuperati banii. care i-ati platit in plus… it sucks.
  • doi treceti abonamentul pe o persoana fizica… de preferat un boschetar , homeless , oameni de pe la ţară, care pentru 50-100 de lei va prelua acel abonament si-l va plăti , cu drag şi spor, până la expirarea contractului ;)).
  • luaţi povestea şi daţi-o mai departe. explicaţi-le la prietenii , la familiile , la  rudele voastre că e mult mai avantajos să n-ai abonament(stiţi ca primiţi cu 5 euro 1500 de minute în reţea dacă aveţi sub 26 ani.. )  la panteră 12 (euro) aveţi abia 900 de minute.
  • nu mai faceţi abonamente pentru telefoane…

personal n-am alte idei… o să ma sfătuiesc şi eu cu nişte oameni dar ce e foarte clar… că de la mine n-o să mai pupe orange abonament… never… ever!

Absolvent de medicina, dar n-am practicat niciodata. Lucrez la Reea și sunt antreprenor și specialist în management de sănătate, Sunt cel mai critic autor de pe OIM dar rar mi s-a intamplat sa critic fara motiv. Nimeni nu e perfect si eu profit de asta.

Comments (17)

  • Și tu doar acum ți-ai dat seama http://bogdananghelina.ro/abonamen-mobil-sau-cum-sa-iei-me/2011/04/ ?

    Ești avantajat de faptul că iei un telefon “în rate” și că nu trebuie să umbli după un cod de reîncărcare lunar. Omul decartează mai bine forțat decât din proprie inițiativă.

    reply
  • cu 5 euro la noua optiune cred ca ai 300 de mb + 1500 min + mesaje nelimitate+ 75 min+mesaje nat

    reply
  • Nu ești tâmpit, meriți felicitări pentru că ai cojones să iei atitudine. O să iei niște palme, internetistice desigur, dar probabil vei atrage atenția.

    reply
  • Mihai, tu cu gura aia iti pupi mama?:)) Anyway, treci pe Cosmote 😀 (Orange e invechit) 😀

    reply
  • Andreea

    Anul trecut prin mai iunie 2011?? Are you writing to us from the future???

    On topic: Sunt de acord. Orange sunt niste nesimtiti cu clientii lor mai vechi.

    reply
  • Bompa

    @mihai :Faza cu apn-ul separat este doar la blackberry?
    Am si eu acelasi abonament la un Galaxy S si inca n-am patit, da ma astept la vreo tzapa dinasta intr-o zi.
    Am un prieten care lucreaza la orange ( DBSR- Digital Business Solutions Reprezentant) cica isi zic, nu dau nume, mi-o zis clar si in fata, ca ei asa isi maresc profitul , trag tzape la clienti.
    El face abonamente pe firme si le da o oferta tentanta , valabila 12 luni, daca dupa 12 luni nu il cauti tu pe ala sa iti mai faca o oferta sau sa iti schimbi optiunile, platesci cam dublu.”Ca cica nu mai esti in oferta:))”

    Mi-o zic clar ca merge la clienti sii ii vrajesste ca tot la bani aia ii da de 3 ori mai multe minute si delea….si numa se trezeste omu cu cost in plus.
    Dar asta e..traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul!

    Si eu ma gandesc sa trec pe cartela.

    reply
  • De aiai am eu cartela de vreo 7 ani. Ever ever nu imi fac abonament. E ca si cum ti-ai lua o rata pe viata.

    reply
  • Zolikaa

    Pentu cei cu probleme cu “cartele demagnetizate”:

    Orange deconecteaza din cand in cand o serie de numere (de obicei prepay). Nu stiu exact cauza, dar asa am patit si eu. M-am dus la Orange Shop si am aflat ca trebuie sa platesc 7-8 euro (nu retin exact suma) daca vreau sa pastrez numarul. Ca sa schimbe gratuit trebuie sa indeplinesti 4 conditii:
    – sa ai o vechime mai mare de 1 an in reteaua Orange
    – sa ai un consum mediu anual mai mare de 40 euro
    – nu ai mai beneficiat in ultimii 2 ani de o inlocuire gratuita a cartelei SIM
    – cartela sa nu fie deteriorata/zgariata
    Eu n-am indeplinit 2 din cele 4 conditii, insa aveam numarul de multi ani. Drept urmare mi s-a cerut sa platesc. Am refuzat, si i-am amenintat ca o sa fac o plangere fara efect. O data ajuns acasa an scris un email la ANPC (Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor) din judetul meu. Puteti gasi adresa pentru orice judet din Romania la: http://www.anpc.gov.ro/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=28&Itemid=60
    Dupa aproximatic o saptamana am fost contactat prin email de catre Rezső TÉGLÁS
    Shop manager la Orange sa ma prezint la Orange Shop pentru a verifica situatia si sa si gasim o solutie optima.
    M-am prezentat la Orange Shop si mi s-a schimbat cartela gratuit.
    Daca vreti sa rezolvati ceva in Romania numai asa se poate proceda. Acesta este a 3-a oara cand am probleme cu Orange si se rezolva numai prin reclamatie. Ultima data nu au vrut sa-mi lase numarul cand am trecut de pe abonament pe cartela, si prima data nu au vrut sa primeasca un delefon defect inapoi si sa-mi rezilieze abonamentul facut la cumpararea telefonului.
    De fiecare data s-a rezolvat cu o reclamatie la Protectia Consumatorilor.

    reply
  • blueeyes

    Daca ajuta, spun si eu ca de la Orange nu merita sa iei nici cartela. Cu ei am reusit sa-mi iau teapa inclusiv la cartela in sensul ca mi-a incarcat-o idioata aia de la magazinul din mall Vitan dar nu mi-a activat si extraoptiunea, asa ca am consumat creditul din 2-3 telefoane :(.
    Dupa patania asta, nu intru la Orange decat imediat dupa ce s-a spalat pardoseala, ca sa le las urme proaspete :).

    reply
  • Am si eu o problema am un server hostat si trebuie sa platesc pe luna 7 euro . Pana aici nimic in neregula. Toate bune si frumoase prima luna iar a doua luna iau o cartela orange ca plata o fac prin sms si am 5 euro pe ia urmand sa mai iau alti 3 alta data.
    Ajung acasa o bag frumos si ma uit la credit ,5 euro.
    A doua zi ma duc sa mai iau 3 euro sa platesc hostul.
    Cand ma uit sa vad daca am 8 euro surpriza mai aveam 3 euro si 75 de centi cu tot cu astea 3 care ii bagasem a doua oara.

    Sunt niste hoti!!!1

    reply
  • Crys

    Cea mai mare teapa la Orange este cu telefoanele Microsoft Lumia . Probleme grave la soft care nu pot fi rezolvate decat daca trimiti telefonul in Ungaria. Am achizitionat doua astfel de telefoane si mare teapa mi-am luat !!!!

    reply

Post a Comment