Share, , Google Plus, Pinterest,

Posted in:

Exclusiv: Despre falimentul Sziget Management si viitorul Festivalului Peninsula

Ieri a aparut prin presa tabloidă mureşeană o ştire cum că “Adio distracţie , Peninsula a dat faliment“.  Noi nu suntem jurnalişti şi o să o spun de cât mai multe ori ca să priceapă lumea, noi suntem parte a new media. Dar trecând peste asta, de fiecare dată când publicăm o informaţie sensibilă ne place să o verificăm din mai multe surse, de preferinţă la sursa cea mai compententă, cum ar fi în cazul de faţă, responsabilul financiar al festivalului Peninsula, Bodor Laszlo:

Am aflat ca firma sc sziget management srl a inceput procedura de insolventa

Nu este o veste noua, undeva la inceputul lui ianuarie, am si explicat si pentru presa ce sta in spatele acestei decizii… Societatea Sziget Management a organizat destul de multe evenimente si din pacate a ajuns in situatia in care conform legii trebuia sa ia masuri.

Am dori un punct de vedere din partea dumneavoastra legat de acest subiect, cum va influenta editia 2013?

Nu afecteaza nicicum festivalul Peninsula. Brandul nu apartine societatii deci in acest sens nu are legatura cu festivalul. A fost implicata si societatea in organizarea festivalului dar asta nu inseamna ca are vreo influenta asupra viitorului evenimentului. Societatea Sziget Management mai are datorii din 2012, dar cel mai probabil vor fi discutii ca golurile lasate de societate sa fie umplute. Datoriile consistente sunt catre investitorul Sziget care a facut o strategie de investitie pe mai multi ani pe piata de evenimente din Romania. Din aceasta cauza sunt discutii atat de lungi: noi trebuie sa eloboram o alta strategie si nu pentru un singur an ci pe 3-4 cum am facut si in 2009 cand am spus ca pana 2011 mergem cu aceeasi strategie, iar 2012 a fost un an de trecere unde am incercat cateva lucruri noi.

 daca se mai tine sau nu?

Intotdeauna am spus ca pentru organizarea festivalului  avem nevoie de 3 lucruri: locatie, sponsori si colaborare cu autoritatile locale. Acum dilema cea mai mare este dintre traditie si strategia pe mai multi ani. La baza sta locatia. Locatia unde am organizat festivalul pana acum e foarte incerta. Apartine persoanelor fizice cu care nu putem sa facem contracte pe mai multi ani. Este ceva normal ca daca ai o proprietate nu pastrezi pentru 4 zile din an, ci vrei s-o exploatezi. Aceasta problema avem de 3 ani de cand ne-am mutat la teritoriul Sangeorgiului de Mures, cu care la nivel de consiliu local si primarie am avut o colaborare extraordinara.

O alta problema legata de locatie este infrastructura. Ne costa enorm sa producem curent pentru festival, si in loc de a cheltui la formatii (ca sa reusim sa aducem formatii cat mai mari) noi cheltuim o gramada de bani pe generatoare si combustibil. Asta ne deazavantajeaza. Despre aceste lucruri am informat si autoritatile locale dar din pacate timp de 3 ani nu s-au gasit solutii.

Mai departe, timp de zece ani nu am primit nici un banut de la oras. Eu nu spun ca nu am avut un fel de colaborare dar asta nu era la nivelul cum ar trebui sa fie dintre un eveniment de anvergura si conducerea orasului. Mai mult era un eveniment tolerat de catre municipalitate. Nu puteam sa ne gandim impreuna, sa eloboram strategii legate de eveniment. A fost o colaborare de la an la an, „iarasi vine Peninsula, trebuie sa facem ceva si cu ei”. Asa nu se poate creste.

Daca acesta e motivul pentru zvonurile cu  mutarea  la cluj? se doreste un nou inceput in alta forma de organizare?

Nu are legatura unul cu celalalt. E vorba de elaborarea strategiei. Cum mergem inainte, pentru noi devine foarte clar problema ca la Targu Mures nu reusim sa crestem. Sunt foarte multe costuri in plus pe care am enumerat mai sus, care nu sunt cheltuite pentru artisti, plus ca cercetarile sociologice ne arata ca din Cluj vin mai multi la festival decat am reusit sa implicam targumuresenii. Si nimeni nu poate sa ne spuna ca nu am incercat.

Pana la urma noi trebuie sa ne gandim ca festivalul sa fie organizat si sa creasca, si sa avem o discutie sincera cu fanii nostri si  sa-i explicam de ce am luat decizia  pe care am luat-o. Asta vom face foarte sincer si concret cand am luat decizia finala.

Cum s-a ajuns la aceasta situatie? mai ales ca editia 2012 a fost una din cele mai bune cu 79 de mii de participanti? din ce e publicat pe portalul ministerului justitiei dumneavoastra ,sziget management ati cerut protectie sub legea falimentului…

Inca o data nu festivalul este sub insolventa, ci societatea care a avut mai multe evenimente pe langa Peninsula. Dar daca luam in considerare ca incepand din 2003 foarte putine editii au fost cu castig pana la urma si investitorul trebuie sa se gandeasca sa schimbe strategia. Asta se intampla, schimbam strategia daca este si cu pretul schimbarii locatiei. Trebuie gasita o strategie care functioneaza mai bine. De exemplu timp de 10 ani nu am primit niciun banut de la oras. Eu nu spun ca nu am avut un fel de colaborare dar asta nu era la nivelul cum ar trebui sa fie dintre un eveniment de anvergura si conducerea orasului. Deci cum am spus in urma unor evenimente organizate  de catre societatea Sziget Management s-a ajuns la aceasta situatie. Toate celelte stiri bomba si zvonuri din surse sigure sunt speculatii.

cam asta ar fi discutia pe care am purtat-o pe mail dar parcă sună altfel spusă aşezat.  Concluziile mele sunt cam asa: sziget management s-a retras pentru că festivalul nu e profitabil pentru ei, autorităţile locale nu sprijină festivalul ci îl tolerează, Peninsula nu poate să mai crească la Tg Mureş and it’s all about money! :D.

Deci cel mai probabil Peninsula se mută. 

Written by Mihai

Absolvent de medicina, dar n-am practicat niciodata. Lucrez la Reea și sunt antreprenor și specialist în management de sănătate, Sunt cel mai critic autor de pe OIM dar rar mi s-a intamplat sa critic fara motiv. Nimeni nu e perfect si eu profit de asta.

718 posts

16 Comments

Leave a Reply
    • Corect…..se pare ca mai gresim “si noi”……..insa pe cat de lansati suntem in acuzatii, pe atat de “uituci” sutem cu scuzele…….

  1. Peninsula are nevoie de Dimitri Vegas, Nichy Romero si restul care rup piata momentan. Daca vrei sa-l vezi in 2013 tacem si il lasam la Cluj.
    Nu avem de ales.
    Dar degeaba se muta daca nu se invarte in pas cu moda.
    Anul acesta trebuie sa iasa “de 2 ori bine” ca sa poata veni din 2014 vreun artist mare la noi ca momentan toti is baga sula in Romania.

    p.s. Ho the fuck is Alex Toth?

  2. imi cer scuze ca intreb dar de ce orasul ar trebui sa dea banutzi pentru festival cand ei is privati si vand bilete deloc ieftine?

    • pai in comparatie cu alte festivaluri de acelasi gen din strainatate sunt mult mai ieftini. sub 25-30 de euro pe zi nu este festival in europa. plus cam pe atat bugetul mancare bautura distractii. eeeee artistii care vin plus instalatiile plus conditiile sunt cam la fel peste … so de undeva trebuie sa scoata diferenta.
      acuma e o presupunere… nu-i chiar treaba mea ce si cum. eu am relaltat doar ce au spus ei :d plus de ce cred eu ca o sa se mute la cluj :d

    • e foarte simplu. festivalul chiar daca e privat promoveaza si ajunta economia orasului intr’o masura serioasa. poate chiar sa’l transforme intr’o atractie turistica doar datorita festivalului. gandestete ca miile alea de oameni cheltuie un ban sa ajunga si sa stea in TGM.
      ce’i atat de complicat?

  3. ai scris super ok, profesionist, dar eu ca privat, la fel ca si ei, nu-s de acord ca orasul sa le dea bani. poate asta e un pretext ca sa plece…

    • acuma si eu am firma privata si platesc dari la stat nu primesc bani de la stat :)). dar ideea e ca romanul nu are bani pentru cultura… punct. Nu cred ca putem face un festival ca lumea fara bani de la stat ca nu avem consumatori care sa-si permita :D. varianta 2 ar fi sa punem mana de la mana toti privatii si sa sponsorizam ca sa avem si noi ceva ca lumea :)) ceea ce e vis umed

      • sponsorizarile sunt solutia, nu banii de la buget. Dar vorba lui Dan Masca, la el n-a venit Peninsula sa ceara sponsorizare in astia 10 ani, asa ca e in mare masura vina lor ca nu ii primesc 🙂

        • sponsorizarile nu sunt solutia … sponsorizarile pot sa faca maxim 30-40% din bugetul total… restul ar trebui sa vin din bilete

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *